De geavanceerde SEO Tactieken zijn wat de meeste specialisten gebruiken om hun websites hoger in de ranglijsten van Google, Yahoo en Bing en andere zoekmachines te krijgen. Het kan genoeg zijn vooral voor websites die niet veel concurrenten hebben. Maar als je meer geld wilt verdienen of sneller wilt groeien, zijn er andere technieken zijn waarvan je gebruik kunt maken om de resultaten te krijgen die je wilt. Dit zijn de geavanceerde SEO Tactieken. Deze technieken zullen wat meer beetje meer tijd en moeite kosten om ze uit te voeren, maar de beloningen zijn ook beter.
Bloggen
Een van de belangrijkste toepassingen van blogs is om te schrijven over je persoonlijke gedachten over iets. Er zijn mensen die een blog gebruiken om recensies te schrijven over films die ze gezien hebben. Er zijn er die schrijven over verschillende restaurants en etenswaren die ze geprobeerd hebben. En er zijn degenen die schrijven over bepaalde websites die zich bezighouden met iets wat hen geïnteresseerd zijn.
Terugkomend op het scenario van de motorfietsonderdelen waarin je doelwebsite diverse onderdelen en accessoires voor motorfietsen, kun je gebruik maken van een blog om andere mensen te informeren over de producten die je verkoopt. Je kunt er ook gebruik van maken van dit blog om nieuws over motorfietsen te delen.
In principe heb je met een blog de vrije teugels over welke informatie je ook maar wilt te delen. Dus hoe gebruik je dit voor SEO? Wel, het is ideaal om een officiële blog voor je website te maken.
Het hebben van een officiële blog geeft je twee voordelen. Ten eerste krijg je de kans om interactie met je klanten. Je kunt nieuws over je website naar buiten brengen, zij kunnen commentaar geven, en jij kunt op hen terug antwoorden. Op deze manier geef je directe marketing aan je klanten, wat mensen altijd op prijs stellen. Ze kunnen dit ook gebruiken om vragen te stellen over wat je te bieden hebt en je kunt
onmiddellijk terug. Je hoeft niet te e-mailen, bellen of berichten te sturen. Bovendien, het mooie hiervan is dat je een enkele vraag niet hoeft te beantwoorden meerdere keren te beantwoorden. Als iemand een bepaalde vraag in de commentaarsectie stelt en jij antwoordt, krijgen andere mensen dat te lezen en hoeven ze het niet nog eens te vragen opnieuw te stellen.
Het tweede voordeel dat een officiële blog je biedt is voortdurende updates van inhoud. Idealiter staat je officiële blog binnen je eigenlijke site.
Op die manier zullen zoekmachines, telkens als je iets nieuws op je blog plaatst dit zien als een update van de inhoud op je eigenlijke website. Waarom zou je dat willen? Omdat dit zoekmachines zal triggeren om naar je website te blijven kijken omdat je steeds iets nieuws te delen hebt. Dit zal een pluspunt zijn voor je site in hun ogen. En zoals eerder gezegd, als zoekmachines het leuk vinden, doe het dan doe het dan ook. Hoe leuker ze het vinden wat je doet, hoe meer kans je hebt om te klimmen in hun ranglijsten.
In principe verbetert het hebben van een officiële blog voor je website je algemene marketing. Tegelijk verbetert het de optimalisatie van je site. Het enige nadeel is dat het veel werk kan zijn omdat je dit regelmatig moet bijwerken.
Maar als je er de tijd en moeite voor hebt, kan het voor veel verkeer zorgen. Hoe meer verkeer, hoe groter de kansen die je hebt om geld te verdienen. Uitwisseling van links tussen meerdere sites is het proces van
bellen of contact opnemen met een andere website en aanbieden een link in jouw site naar de zijne te plaatsen, op voorwaarde dat ze hetzelfde voor jou doen. Er zijn echter een heleboel factoren die de doeltreffendheid van deze methode kunnen beïnvloeden. Daar komt nog bij dat zoekmachines een manier gevonden om de effecten van directe Link Exchange teniet te doen. Om daartegen in te gaan, kun je gebruik maken van Multiple Site Link Exchange.
Een webmaster of bedrijf zou meestal meer dan één website hebben. En als je al een hele tijd in deze business zit, zou je ook verschillende websites ook hebben. Als dat het geval is, dan is dit een goede aanpak om
links naar je doelwebsite te krijgen. Hoe gaat dit dan in zijn werk?
In zijn eenvoudigste vorm zou het bij Multiple Site Link Exchange gaan om drie websites. Om een voorbeeld te geven zijn de sites Web A, Web B en Web C. Stel dat jij eigenaar bent van Web A en de andere webmaster is eigenaar van Web B en Web C. De deal zou zijn zijn dat Web A naar Web B zal linken en Web C naar Web A. Beide partijen profiteren van de deal en het zou bijna onmogelijk zijn voor zoekmachines om de de deal op te sporen. Natuurlijk zijn er hier andere variaties. Het kan gaan om vier websites, vijf websites, zes websites, enzovoort enzovoort. Het belangrijkste hierbij is dat beide betrokken partijen tevreden zijn met het resultaat. En omdat er meer dan twee websites bij de deal betrokken zijn, krijg je voldoende flexibiliteit om elke hindernis te vermijden. Met andere woorden, de factoren die het succes kunnen belemmeren van directe Link Exchange zijn er niet als het gaat om Multiple Site Link Exchange.
Nu kun je dit aanbieden aan andere webmasters, ook al heb je maar een enkele website hebt. Maar, als de site nieuw is dan zou het niet veel effect hebben als je een link naar hun site plaatst. De truc hier is om een gratis blog te maken, want die zijn gemakkelijker SEO gewijs te verbeteren. Als ze eenmaal paginarank hebben, kun je aan andere webmasters die jouw blog naar hun site zal linken terwijl hun website naar de jouwe linkt. Dit wordt nog steeds beschouwd als Multiple Site Link Exchange.
De basisgedachte is dus dat je een link of twee aan hen geeft, en dat je er zelf evenveel mee verdient. Het gaat erom dat je alles hebt wat je nodig hebt om de andere partij in te stemmen met de uitwisseling. Dat is de voornaamste en enige hindernis om dit te laten werken. Nogmaals, dit kan veel meer werk zijn dan de gewone SEO Tactieken, maar als je het goed aanpakt, krijg je over het geheel betere resultaten. Het
komt er allemaal op neer hoe je de andere webmaster zult overtuigen tot een deal die zowel jouw bedrijf als zijn/haar bedrijf ten goede zal komen.